Je to tak, ve stanici Stratford například získávají energii i z nášlapných generátorů, po kterých přecházejí cestující.( https://www.theguardian.com/sustainable-business/power-generating-tiles-renewable-energy)
Nyní zkoušejí v londýnském metru využít energii vznikající při brzdění vlaku metra. Ale stojí to vůbec za to? Kolik energie lze takto vlastně získat? Podle odborníků asi 1MWh denně. To je energie, která by stačila po dva dny zásobovat větší stanici metra, jakou je například Holborn.
Podle webu Science Alert (http://www.sciencealert.com/london-is-now-recycling-energy-from-train-brakes-to-power-their-stations) se ke získání této energie využívá měnič instalovaný v měnírně stanice, který převádí energii vzniklou brzděním do napájecí sítě. Výhodou řešení je kromě úspory i snížení teploty ve stanicích, které jsou nyní ohřívány teplem mechanického brzdění.
Poznámka FCC: V Londýně jde evidentně o horkou novinku. Ale rekuperační brzdy využívaly tramvaje z ČKD snad již někdy v osmdesátých letech. Je to tak? napište nám, co si o tom myslíte.