FCC průmyslové systémy
+420 472 774 173
info@fccps.cz
Praha
Ústí nad Labem
Bratislava
PO - PÁ
8:00 - 16:00
E-shop
Banner rubrika 1
Vzdálený přístup s Ewon Cosy – postup konfigurace
LIN – představení protokolu
Propojení Siemens Profinet PLC s Modbus RTU (serial) pomocí převodníku Anybus Communicator
Modbus TCP
Profibus
EtherCAT
PROFINET
Ethernet/IP
M.2 NVMe v průmyslovém nasazení
HMS představuje komunikační řešení pro bateriové systémy skladování energie
Jakou technologii SSD zvolit
Pokročilé technologie lcd displejů – optical bonding
Porovnání rádiových přijímačů Meinberg
Siemens PLC - Jak na vzdálenou správu
„Časová synchronizace – přestupná sekunda“
Cloud a kybernetická bezpečnost v kritických aplikacích
Využití a výhody out-of-band připojení pro zařízení IoT
CAN FD - stručný úvod
Definice rozšířené teploty pro průmyslové paměti.
Synchronizace času - profesionální audio/video broadcasting
Elektrická (smart) dálnice
Zajímavý výzkum na katedře měření ČVUT FEL
Stroj pro kontrolu kulových čepů
Příklady 3G a 4G modemů
Kontrolní zařízení pro kovové třmeny
Stabilní výkon SSD v nestabilních situacích napájení
Vizualizace výrobních dat, On-line reporting stavu výroby
Antimikrobiální ošetření Active Key inovace
Vizualizace výrobních dat, On-line zásobování Machinery a Assembly
Řídicí terminály pro biologické laboratoře
CAN - stručný úvod
ATOP - průmyslové ethernetové switche, routery
Kontrola barevného odstínu světlovodičů automobilového reflektoru
Strojové učení strojového vidění
Londýnské metro je na špici ve získávání energie pro využití ve stanicích
Pásma LTE/UMTS/EDGE/GSM používaná v České republice
PC Nexcom zlepšuje svážení odpadků
Průvodce výběrem vhodné gateway
Kontrola správného postupu ruční montáže chladiče klimatizační jednotky
Měřicí stanice pro záznam dat z průtokoměrů a měřičů hladin na modelu vodního díla
Teaming - redundantní Ethernet pod Windows
Kontrola sestavy čerpadla pro automobilový motor
Ochrana proti přepětí v kontextu průmyslové elektroniky - svodiče a galvanická izolace
Mobilní data v proudu času
Strojové vidění hlídá kvalitu v lakovně plechu
Kontrola plastového výlisku
PCI Express - mýty a fakta
Identifikace a kontrola přítomnosti krytu automobilového reflektoru ve stříkací lince
Stanice pro kontrolu sestavy konektoru
Kontrola 50 000 dílů za směnu
Antény pro WiFi - 1. část
Antény pro WiFi - 2. část
Základní přehled o technologii WiFi
Dodávané a podporované operační systémy pro PC
Přehled procesorů versus verze Windows

Identifikace a kontrola přítomnosti krytu automobilového reflektoru ve stříkací lince


Plastové kryty předních reflektorů se stříkají speciálním průhledným lakem, který zvyšuje odolnost plastu proti otěru a poškrábání. Lakování se provádí v automatické stříkací lince, do které jsou kryty přiváženy na vozících. Stříkají se kryty různých typů reflektorů, pro každý se používá speciální typ vozíku. Celkově je takto v oběhu několik stovek vozíků různých typů.


 


Úkolem projektu je identifikovat před vjezdem do stříkací linky typ vozíku, který určuje typ stříkaného krytu reflektoru a následně i program stříkacího robota. Druhým úkolem je zkontrolovat přítomnost krytu reflektoru na vozíku, aby nevjel do linky prázdný.
 
Na nosič kódu umístěný na vozíku jsou kladeny extrémní požadavky. Vozíky jsou při každém průjezdu znečištěny usazenou mlhou použitého laku, a proto se čas od času se omývají agresivní směsí organických rozpouštědel. Využití RFID by zde bylo velmi nákladné, znamenalo by osadit několik stovek vozíků vysoce odolnými nosiči kódu. Navíc není třeba rozlišovat každý z vozíků, stačí identifikovat vozík určitého typu. Použití optického snímání kódu je možné jen za podmínky, že je kód umístěn pod stříkaným krytem a není vystaven opakovanému přímému znečištění nanášeným lakem. Standardní čárový nebo 2D kód je však v takovém případě prakticky nečitelný, protože je pohled na něj rozostřen a deformován zakřiveným plastovým krytem. Ze stejného důvodu také nelze použít ke snímání kódu laserovou čtečku. Navíc, snímač nebo kamera musí být, vzhledem k provozním podmínkám, umístěn ve vzdálenosti 2m nad vozíkem.
 
Jednoduché, spolehlivé a ekonomicky schůdné řešení se nakonec našlo v podobě zákaznického „2D kódu“, který je dostatečně rozměrný, aby se dal spolehlivě přečíst i přes deformující vrstvu průhledného plastu. Kódový nosič o velikosti 40 x 60 mm tvoří hlavy černěných šroubů v destičce z odolného polyetylénu UHMW ST. Pole o třech řadách a dvou sloupcích poskytuje 64 kódových slov, což vyhovuje požadavku na rozlišení maximálně 40 typů vozíků. Stejná kamera, která na základě nalezeného odlesku detekuje přítomnost krytu na vozíku sejme (při odlišném nasvícení) i kódový nosič.
 
Výhodou řešení je jednoduchost, nízká cena a snadná oprava poškozeného kódového nosiče.
 
Realizace: FCC Průmyslové systémy s.r.o.
 
Na obrázku: identifikace kódu pod krytem reflektoru

Eshop
Youtube
Magazín
Kalalog
FCC průmyslové systémy


Již více než 25 let na českém trhu

FCC průmyslové systémy je technicko – obchodní společností, zastupující významné výrobce v oblasti průmyslové automatizace a telekomunikační techniky. V oblasti průmyslové automatizace zahrnuje naše nabídka spektrum sahající od senzorových systémů přes průmyslové sběrnice a průmyslové komunikace po průmyslové výpočetní, řídicí a dispečerské systémy na bázi specializovaných PC. Naší významnou specializací jsou systémy pro strojové vidění využívané v oblasti výrobní automatizace a kontroly kvality. Spolupracujeme s nejvýznamnějšími světovými dodavateli průmyslové výpočetní techniky a komunikací z Evropy a Asie a disponujeme i vlastním vývojovým a konstrukčním zázemím včetně vývoje softwaru.

up